WAT GAAN WE DOEN?

In deze dojo gaan we een platform game bouwen met Unity 2D. We gaan uit van een al bestaande, eenvoudige game en gaan die uitbreiden. Eerst simpel en dan steeds uitgebreider, aan de hand van duidelijke instructies.

Voor deze workshop is het handig als je wat Engels kunt lezen en begrijpen, want ondanks dat onze instructies in het Nederlands zijn, is Unity zelf in het Engels. De moeilijkheidsgraad van deze workshop is ook iets hoger dan normaal. Ook wat ervaring met een tekstuele programmeertaal (zoals JavaScript of Python) is nuttig. De moeilijkheidsgraad van deze workshop is ook aardig wat hoger dan normaal, zeg maar uitdagend.

Belangrijk. Als je mee gaat doen met deze workshop, dan hebben we nog een paar verzoeken:

  • Neem je je eigen laptop mee? Installeer dan al van tevoren Unity op je laptop. Dit kost best wat tijd en het is zonde als je dat nog tijdens de dojo moet doen! Je kunt Unity downloaden van de website van Unity.
  • Of je nu je eigen laptop meeneemt of een leenlaptop gaat gebruiken, maak van tevoren een Unity account aan, want anders kun je niet inloggen in Unity. Je kunt je aanmelden op de website van Unity.
  • Als je een leenlaptop gaat gebruiken, neem eventueel een USB stick mee om je resultaten op te slaan en er verder thuis aan te kunnen werken.

Corona-informatie. We moeten ons houden aan het protocol dat we samen met BplusC hebben opgesteld. Informatie hierover is te vinden op coderdojo-leiden.nl/corona. Lees vooral de RIVM-controlevragen goed door. Schrijf je alleen in als je alle vragen met NEE beantwoord hebt. Als je je ingeschreven hebt, dan zullen we je deze vragen ook van tevoren nog eens stellen.
Uit hygiëne-overwegingen lenen we geen hardware uit. De micro:bits en mBots zijn dus niet beschikbaar.

Deelname is zoals elke CoderDojo gratis.

Past dit thema niet bij je, of is het niveau te hoog of te laag? Geen probleem! Voor de volgende dingen hebben we altijd leuke opdrachten liggen of kennis in huis:

  • Scratch
  • HTML & CSS / Javascript
  • PuzzleScript
  • Sonic Pi
  • CodeCombat
  • Python
  • Java
  • C++
  • C#
  • PHP
  • … nog veel meer!
LOCATIE
BplusC Bibliotheek Leiden
Nieuwstraat 4
2312 KB Leiden
PROGRAMMMA
13.00 – 13.30 | Inloop
13.30 – 16.00 | Knutselen!

WAT VERWACHTEN WIJ?

  • Je bent tussen de 7 en 17 jaar.
  • Als je je hebt aangemeld, dan kom je ook ècht.
  • Wees op tijd, maar niet te vroeg: hou je aan de opgegeven tijden.
  • Ervaring is absoluut niet belangrijk, als je maar komt omdat je het zèlf leuk vindt om nieuwe dingen te leren, of anderen te kunnen helpen.
  • Wees cool! Pesten, klieren of andermans tijd verdoen is niet cool.

WAT MOET IK MEENEMEN?

  • Bewijs van inschrijving (op je telefoon, of een print van je ticket)
  • Eventueel een werkende laptop*
  • Eventueel wat te drinken en een snack**
  • Een goed humeur!

*) Zorg dat je laptop minimaal over WiFi, een browser (Chrome / Firefox) beschikt. Wij kunnen helaas niet alle kinderen helpen om alles werkend te krijgen dus wij vertrouwen erop dat alles werkt bij binnenkomst! Zorg er ook voor dat er een emailadres beschikbaar is om een account aan te kunnen maken voor online programma’s.

**) Vanwege het Corona-protocol serveren we geen consumpties (limonade of pizza). Neem zelf wat te drinken en/of een snack mee.

DONEREN

Materiaal (zoals lesmateriaal of gadgets) en versnaperingen (meestal pizza’s) bekostigen we met vrije donaties van ouders. Wil jij ook je steentje bij dragen? Dat kan op verschillende manieren:

  • Door geld over te maken op rekeningnummer NL90 RBRB 0706 4687 16
  • Tijdens een Dojo cash
REGISTRATIE

⚠ LET OP: Toegang tot dit evenement is alléén gegarandeerd als er per mail een bevestiging van registratie is ontvangen. Deze bevestiging dien je ook te kunnen overhandigen op de dag zelf (dmv een printje, of direct vanaf je telefoon).
Is het volgeboekt? Schrijf je dan in op de wachtlijst (indien daar nog plek is), maar kom nooit zomaar langs. Dit ter voorkoming van teleurstellingen of een overvolle zaal.